Waarom ik geschikt ben als jouw assistent

Mijn naam is Anneke van Bragt, geboren in Geldrop in 1980 en getogen in Stiphout, Helmond.

Na 15 jaar werkervaring opgedaan te hebben heb ik mijn roeping gevonden; jou helpen! Mijn passie ligt in het scheppen van orde in chaos, structuur aanbrengen en mensen blij maken. Hier ben ik achter gekomen na omzwervingen door diverse werkgevers en branches.

Toen ik in ging zien dat ik een klassieke jobhopper was geworden ben, ik me gaan afvragen waar dat aan lag. Ik hou ervan om me nieuwe dingen eigen te maken en processen te verbeteren. Wanneer ik hiermee klaar ben wordt het weer tijd om ergens anders neer te strijken. Hierdoor heb ik intussen verschillende functies gehad en weet ik dus heel goed waar mijn krachten zitten. Mijn CV kun je hier vinden.

Grafisch Lyceum Eindhoven

Op het Grafisch Lyceum heb ik de opleiding Grafisch Management afgerond, waardoor ik zowel de creatieve als de zakelijke kant van een onderneming heb kunnen zien. Daar kwam ik er ook achter dat ik gek ben op cijfertjes. Het diploma staat hier.

Fontys Bedrijfshogeschool

Hierdoor besloot ik de duale HBO-opleiding Financieel Management te gaan volgen, waarbij ik 3 dagen werkte als Assistent Accountant en 2 dagen naar school ging. Halverwege de opleiding besloot ik dat ik liever werkte en meer leerde in de praktijk, waardoor ik de opleiding afgebroken heb. Ik heb hierna diverse financieel administratieve functies gehad.

Schoevers

Uiteindelijk kreeg ik een leidinggevende die mij het inzicht bood dat mijn hart ligt bij het ontzorgen van andere mensen. Ik voelde feilloos aan waar de behoeftes van mijn collega’s lagen en besloot hierop de opleiding Schoevers Managementassistente te gaan volgen. Deze heb ik in 2008 met succes afgerond en vanaf dat moment heb ik bij diverse bedrijven gewerkt als afdelings-, project- en directiesecretaresse. Het diploma is hier te bewonderen.

Specialiteiten

Ik kan ontzettend veel werk verzetten in korte tijd, maar ben ongeschikt voor kantoortuinen, omdat ik me lastig kan focussen met veel collega’s om me heen. Vandaar de keuze voor dit beroep.

Word, Excel en Powerpoint hebben geen geheimen voor me en ik kan dus in een handomdraai bruikbare sjablonen en formulieren maken. Nieuwe software en processen maak ik me snel eigen en ik zie het als een uitdaging om efficiëntere manieren van werken te bedenken. Door mijn cijfermatig en ruimtelijk inzicht kan ik goed met complexe overzichten overweg en deze vertalen naar een leesbaar document.

Mijn kernwaarden; respect, vertrouwen, integriteit en duidelijkheid.

Hobbies en vrije tijd

Ik mijn vrije tijd ben ik regelmatig te vinden in de sportschool of op de tennisbaan, waar ik al 25 jaar lid van ben en verschillende vrijwilligersfuncties bekleed heb.
Samen met mijn vriend woon ik in een mooi huis in Stiphout wat middels een CPO-constructie samen met 23 anderen gebouwd is. Hier heb ik een bestuursfunctie in bekleed. Het traject van idee tot oplevering heeft uiteindelijk 7 jaar geduurd. Dit mag een zeer leerzame periode genoemd worden.